söndag 14 mars 2010

Hjälp!!!

Just nu tror jag det är tomt på kreativitet...känner mig helt tom, helt utan idéer och förslag..och på tisdag ska jag ha en skaparverkstad klar...4 lektioner i 4 veckor, med skapande, kreativ verksamhet... Kan man tömma sig på kreativitet? Just nu skulle jag behöva åka till en stuga i fjällen och inte göra ngt, att inte få göra ngt så att man fylls av längtan att skapa saker, vilja att bara ta tag i ngt kreativt... Mitt liv präglas just nu av att vara kreativ 24 timmar om dygnet...som lärare i bilden och i slöjden måste man komma på nytt att göra hela tiden, som illustratör måste jag komma på bilder och smarta lösningar som lockar fram det viktiga i texterna och för att locka eleverna till lärande, som konstnär så måste jag komma på nya, spännande konst som folk kan tänkas vilja köpa och nu på temat är det jag som står för den kreativa delen av alla 4 verkstäder...inte undra på att jag själv inte orkar vara spännande längre och att jag nuförtiden är en tråkig osocial människa som inte ens får en fluga att höjja på ögonbrynet för...JAG ORKAR INTE KOMMA PÅ NGT MER. Märks det att jag kört fast eller....blä...fy... hjälp...PANIK!
Kan man rymma eller????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar