fredag 13 november 2009

Varför göra nått vettigt??

Sitter här i min soffa med ett glas cider, tända ljus, i mitt egna sällskap och har just tittat på Skavlan. Jag vet egenligeninte varför jag gillar detta programså otroligt mkt. Kanske för att det är så nära,så personligt och för att det känns så äkta. Kanske för att man ibland bara är trött på allt tempo som är runt oss, all stress, att allt ska vara så perfekt och profsigt. Att frågorna är annorlunda, här rör man i tankar och känslor vilket jag tycker att det blir mindre och mindre av. Kanske är det därför jag en dag som denna inte orkar göra nått, eller vad är att göra nått egentligen?

Jag har ju fakt klivit upp, ätit frukost, diskat lite, bäddat sängen, fyllt på mobilen, filat på en bedömningsmatris, varit på stan och fikat med min syster och svåger, köpt en present till min dotter, köpt en ny bok att fortsätta mitt projekt i, sovit middag, skjutsat sonen på stan, handlat mat, ätit middag och sett på TV. Tänk att man tycker att det är inget, måste sluta känna mig dålig när jag inte gör så mkt som jag tycker att jag borde göra.

Jag kan ju fakt tänka så att jag iaf lever och har hälsan, vilket min kära mor inte trodde när jag varken svara på hemtelefonen eller mobilen (den låg kvar hemma på laddning). Hon trodde jag åkt in på sjukhus med svininfluensa...men än står jag på benen. Fast det är ju skönt att veta att detiaf är någon som skulle upptäcka om jag helt plötsligt föll ihop av andnöd och blev liggande. Har lite ångest över det ibland, hellst när jag känner mig lite hängig. Fast jag har ju min son som så troget kommer hem med jämna mellanrum och ser till sin mor och ger mig kramar och ömhet.

Nu ska jag fortsätta mitt TV-tittande och se vilka som går vidare i Idol. Kanske ska jag börja på min nya bok oxå, så jag kan känna att jag gjort ngt idag...eller...varför göra nått???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar