onsdag 16 september 2009

Du är värdefull...

Vissa dagar orkar man inte vara stark, vissa dagar är krafterna slut, vissa dagar ser man tillvaron som en kamp och inte den gåva man fått. Vissa dagar är självkänslan så låg och energin som bortblåst... Dessa dagar är en kram en tröst, ett leende, ett ord kan röra ens bröst och få en att överleva tills man orkar resa sig upp. Att våga fråga hur någon mår kan väcka den svagaste så man kraften återfår....


Jag har de bästa av arbetskollegor, de bästa av vänner och den bästa familj man kan önska sig. Jag är inte alltid stark, och då är det skönt att se att de finns dom runtomkring som bryr sig. Jag tror aldrig jag upplevt att jag omgetts av så mkt människor som verkligen bryr sig, och som vågar fråga och kan ta ett kraftlöst svar. Mina kollegor är de mest otroliga och modiga människor jag mött.


Sen att man har barn som ALLTID ger sin mor en kram precis när hon behöver det som mest, det är för mig en gåta. Att de alltid säger de rätta orden och visar tacksamhet och glädje när min energi är låg är min lycka och min tacksamhet.



Du vet väll om att du är värdefull,
att du är viktig här och nu
att du är älskad för din egen skull
för ingen annan är som du...



Mina barn och mina kollegor får mig oxå att verkligen känna så... det är otroligt.


Jag har hittat en otroligt vacker bok, om ni har möjlighet läs den...

De händer då och då att man hör eller läser en berättelse och tänker "ja precis så är det ju!" Det här är en av de berättelserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar