onsdag 9 september 2009

090909

Idag är det den 9/9 år 09. Det ska visst vara ngt speciellt med sånna dagar om man vill tro på tecken å sånt. Jag kan bli lite anti när det gäller sånt som alla pratar om, tror eller gör. Jag vet inte varför jag blivit sån, men har nog insett att jag alltid i mitt liv försökt passa in, försökt vara omtyckt och göra det som jag tror passar och som andra gör. Det kan nog spela in i att jag nu försöker lyssna innåt och göra det som är rätt för mig. Jag börjar inse att man kan vara omtyckt ändå, att man kan vara bra på sitt egna sätt och inser oxå därför att alla behöver göra saker på sitt sätt. Jag ahr nog alltid haft tålamod och förståelse för andra, jag har blivit arg på människor som dömer och på människor som ser ner på andra, fast aldrig insett att jag istället dömt och sett ner på mig själv. Alla andra får vara dom dom är och jag har alltid hittat det goda i varje människa, men inte jag. Jag har alltid strävat efter att vara perfekt och sett på det jag presterar och inte förstått att jag oxå får bli sjuk, utan idéer och ork, att jag inte kan allt och att jag får misslyckas. Jag har börjat bli bättre på det och det är mkt tack vare att jag har människor omkring mig som faktiskt talar om det för mig.

Så tillbaka till tecken och symboler, även om jag inte gör något extra just idag för att det är 090909, så fick jag ett tecken på TV-n, SLOW DOWN stod det på en skylt, och kvinnan som pratade om skylten som ville få upp vid vägen där hennes son blivit dödad sa; även om det är bra att sakta ner farten när man kör bil, så tror jag att alla behöver att bli påminnd om att sakta ner i livet. För vi vet aldrig när vår stund är kommen. Så varje dag är speciell oavsett nummer, datum, väder eller mående.

Vi väljer inte hur vi dör,
men vi väljer hur vi lever.
Så även om vi är sjuk och man tycker att man är dålig som inte orkar jobba, träna, städa m.m. Så får vi vara det, det är bara att komma igen, och det finns så många som gör ett lika bra jobb som du när du är sjuk. Å ingen tycker nog att man är dålig å sviker för att man är sjuk. Även en tjidtjie kan bli sjuk ibland, kanske just för att man ska lägga sig ner å "SLOW DOWN".
Ha en bra dag idag den 9/9-09, det är en speciell dag, för du lever och det är vad du gör den till som spelar roll. Jag ska iaf ta mig upp ur soffan och laga mat, det brukar mina barn uppskatta. För det är jag iaf duktig på, å de vet jag.
Rapport och tankar direkt från sjuksängen.
(de kan vara lite smått förvirrade, så ta de med en nypa salt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar