onsdag 22 september 2010

Veckans "tillsammans".

Jag och pigan har ju´som jag skrivit tidigare, bestämt att vi ska göra en aktivitet i veckan tillsammans. Den här veckan var det idag som gällde. Så efter jobb och skola möttes vi på stan och åt middag på Piachetto (jag räksallad och pigan en Focaccia) mkt trevligt och gott. Sn drog vi på bio, med familjen Andersson/Lundstedt. "I rymden finns inga känslor". Såååå bra!


En riktig feel good film med alla ingredienser en film bör ha. Skratt, allvar, tårar, eftertanke, glädje, sorg och en stor nypa hjärta. En varm, rolig men även allvarlig film. Måste ses. Hellst av alla som arbetar med människor. Och även om det inte finns några känslor i rymden så var iaf denna film fullspäckad av känslor. Fast jag var helt slut efter en heldag på Lugnet med skolan, som hade friidrottsdag, i strålande sol, så höll jag mig vaken. Var rädd att jag skulle somna, men så fort filmen startade så var jag klarvaken och fullt fokusserad på den. "Veckans tillsammans" utförd. Vi sköter oss. Nästa vecka är redan planerad, då blir det att bo på hotell tillsammans, i Röros, på kulturdagarna.

Fammah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar