söndag 26 september 2010

Söndag

...och så var helgen till ända igen! Det går verkligen alldeles för fort. Det är så mkt man bör, ska och vill hinna, men så lite tid. Men jag kan iaf känna mig nöjd med att jag har bra och händelserika helger. Dagen idag då? Jo efter en gemensam, lite lugnare, frukost med kokta ägg, västerbotten snittar och juice så packade brudarna ihop och for kring lunchtid norrut igen. Jag känner mig så lyckligt lottad som har så fina vänner. Kul att ha besök en hel händelserik helg, med skratt, samvaro och god mat å dryck. När tjejerna åkt så var jag tvungen att börja måla på flaskor och glas. Det är ju nära nu, å jag är inte riktigt i fas. Som tur va så kom min kära åabpa och tog mig på en promenad för å rensa hjärnan. Sen hjälpte jag min pojk med å packa lite, och sen var det även dags för dom att ge sig av. Men jag behövde inte vara ensam länge, fick besök av åabpa å systersonen, de spela samiskt dataspel medans jag målade. 15 min efter att dom gått så kom min kära lillpiga hem. Så människor har kommit å gått om varann hela helgen. De får en att känna sig omtyckt. Skönt att få ha pojken hos mig i helgen, saknar honom mkt. Idag var han å Dennis hemma här hela dan, de laga braklunch som även jag fick äta av, de såg sen på film och höll mig sällskap tills de åkte. Nu sitter jag å lillpigan i soffan å ser på en film, hon önskade sig just lite varm choklad. Låter som en bra idé. Jag kan behöva en paus innan jag ska gå igenom faktalektionerna och skriva några frågor till kunskapskollen (hade förståss glömt det).

3 ljuslyktor, 1 ljusstake, 4 glasflaskor, 4 snapsglas och 4 dricksglas är dagens resultat. Lite nytt å lite gammal design. Japp! så lite choklad är vi nog värda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar