måndag 6 september 2010

Drömmar

Nu har vårat nya tema kört igång och idag hade vi besök av Jonas Helgesson på skolan som stimulering och insperation till fortsatt arbete. Jag säger bara: vilken kille! Är djupt imponerad och känner en stor och djup beundran över det han åstakommit i livet. Å vilken show, vilken självdistans och vilket självförtroende, vilken humor och glädje. Ja denna kille som bara kunde säga två ord vid 5 års ålder har verkligen talets gåva. Är otroligt tacksam över det jag varit med om idag, och ska visa min respekt över livet genom att vara snäll mot mig själv och lägga mig så jag får kraft och energi att orka leva för mina drömmar, men inte minst för respekt till mitt liv och för att jag får vakna varje morgon som mig själv, för den jag är är det viktigaste, inte vad jag gör, men mina drömmar är mina och de ska jag minsan få uppleva.

Jonas tips till att förverkliga sina drömmar:
  • träna
  • envishet
  • våga
  • inget är omöjligt (det är bara en bokstav som skiljer det omöjliga från det möjliga)
  • försök en gång till

"Drömmar kan krossas men det betyder inte att det är fel att drömma".

Jonas H

Jag önskar att alla fick möta denna mannen.

Fammah gaajhkh dovnesh

1 kommentar:

  1. Har du läst hans bok? Den är jättebra! Förresten är färgen på länkarna i din blogg (alltså länkarna till andra bloggar) JÄTTE jobbig. Det är svårt att se vad det står med den där ljust blåa färgen mot din bakgrund. Ändra färg bitte! =) tjf

    SvaraRadera