söndag 12 september 2010

Söndag

Idag har det varit en helt vanlig och lugn söndag. Har sovit länge, städat lite (mkt lite, gått med sopor å sånt), jobbat lite med illustrationer, varit ut å gått med åabpa (1 timme), hjälpt Jenny med att ställa iordning lite i nya hemkunsapssalen, fikat på Statoil (inget annat öppet i Falun om man vill ta en kaffe, pest tycker jag), nu sitter jag mest å väntar på att lillpigan ska komma till Falun så jag kan hämta henne. Sen blir de nog lite middag å slappa i soffan. Ja, sen vet jag de e fullt kör igen, veckorna är så fullproppade så man knapt hinner andas. Å än mer lär de bli när jag nu tagit på mig ännu mer illustrationsjobb, å mer samiska. Vet inte riktigt hur jag ska få ihop de, men det är för en kort period så de ska nog gå, med lite hjälp från pigan så...jag får väll höjja hennes månadspeng ;) Nu ska jag åka å hämta henne.
Fammah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar