fredag 22 januari 2010


...för skatterna jag betalar,
det betyder att jag har ett jobb.
...för att jag måste städa efter en fest,
det betyder att jag har vänner
...för att kläderna är lite trånga,
det betyder att jag har mat på bordet.
...för alla klagomål på politiker,
det betyder att vi har fru yttranderätt.
...för att parkeringsplatsen är längst bort,
det betyder att jag har råd att ha bil.
...för min höga elräkning,
det betyder att jag har det varmt.
...för tvätthögen på bordet,
det betyder att jag har kläder att ta på mig.
...för trötthet och värkande muskler i slutet av dagen,
det betyder att jag kunnat arbeta hårt.
...för väckarklockan som ringer på morgonen,
det betyder att jag lever.
...och till sist men inte minst för att jag får många mail,
för det betyder att någon tänker på mig.
av Sören Kirkegard
Fammah gaajhkh dovnesh

2 kommentarer:

  1. Ja precis så är det...man kan "glömma bort" att vara Tacksam och nöjd över det man har. Stor kram på dig...och trevlig helg ;)// Annika L

    SvaraRadera