måndag 4 januari 2010

Äntligen!

Äntligen så har inspirationen och målarglädjen innfinnit sig och jag har suttit och målat/ tecknat hela dan...eller jag halva då. Sov ju först bort halva. Sen bara helt plötsligt, just när jag skulle följa med åabpa på Siba, så kom en idé till en teckning som jag försökt fått inspiration till länge. Å eftersom jag väntat så länge och lärt mig att när en idé verkligen kommer så är det bara att släppa allt och sätta sig ner. Så sagt och gjort så blev det. Tur var väll de, höll på att få panik. Så min åabpa fick helt plötsligt åka själv, tur hon har sett min ångest de sista dagarna och förstod att de var bäst att bara låta mig va. Tur att nån förstår och känner mig. Sen har det bara blivit paus för fika (med åabpa) å middag med sonen (var ju tvungen att laga middagen oxå, men det gjorde jag på ett litet kick medans akvarellerna torkade). Så i morn ska jag ställa klockan och komma igång före 10 eller iaf före lunch ;-)
Tänk att de ska va så svårt...fy för skaparångest, fattar ju efteråt vad det var bra för.
Har gjort klar en massa sidor i Kasusboken nu, så snart kanske den blir klar, äntligen!

Nu vet ni...jag är på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar