onsdag 24 juni 2009

Tonårsmor

I morse var jag ensam, men visste att idag skulle mina älskade barn komma hem :-) Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, eller egentligen blev det ju fakt precis som jag trodde iaf.

Sonen kom hem vid halv 5, kram, in i duschen, packa om, åt (middag som jag som tur var hade lagat klart, det gäller att var snabb som en matkontroll vid vasaloppet) sen taxi (läs jag å min bil) till Borlänge å Peace and love. Han knappt fatta att han var hem, fast han har lämnat spår i form av smutstvätt å blött badrumsgolv.

Dottern hämta vid bussen 20.00, hem, packa fram badkläder, bytte om, kompis kom å sen var dom borta. Var hon ens hem??? Jo, det ligger en hög med kläder på hennes nyskurade golv.

Å äldsta dottern har inte varit hit på ett halvår, fast hon kommer snart, räknar med att jag endast ser spår av hennes framfart då oxå.

Så nu sitter jag här själv igen... Är det så här det kommer vara nu framöver, möjligen dom susar in för att lämna ngt barnbarn som man kan ta hand om medans dom ska på Peace and Love, bada eller träffa kompisar. Ante mig att de var så här det skulle bli. Fast jag är inte bitter ;-)
Tur jag har en så underbar bok som jag nu kan fortsätta läsa i lugn och ro. Bäst jag passar på innan tvätthögen växer å barnen blir hungriga, för då minsan dyker dom upp, det är nog tur att jag är duktig på att laga mat.

Fammah gaajhkh dovnesh

2 kommentarer:

  1. Ja, du är duktig på att laga mat...
    å tvätta...
    å städa...
    å dricka vin...
    å äta choklad...
    å shoppa (när det finns pengar)...
    å vara mamma...
    å vara kompiis...
    å vara storasyster/moster...
    å en massa andra saker oxå!!

    Du är duktig på det mesta helt enkelt ;-)

    Fammah/Sanna

    SvaraRadera