måndag 22 juni 2009

Laahkoe biejjine

Grattis min älskade son.





Trodde väll aldrig att denna dag skulle komma så fort. Det är verkligen otroligt att min lilla goa pojk som helst ville vara hemma "med min tjidtjie", nu är 18 år. De känns verkligen som det var igår som han föddes. Har just pratat med honom på telefon och det känns stort, fantastiskt, vemodigt och rörande att höra "min lilla pojk" som har blivit så stor. Trodde heller aldrig att jag skulle säga så, som alla gamla tanter gjorde när man själv va liten, men men, man ska ju heller aldrig säga aldrig. Att man kan älska en person så villkorslöst som man gör med ett barn är svårt att förstå, det tror jag man gör bara den dan man själv får ett barn.


Min pojk är min kärlek och min förtvivlan. Mina barn är det viktigaste jag har. Det är med skräckblandad förtjusning jag sett min son växa upp och jag hoppas att jag gett honom vishet att bära med sig i vuxenvärlden, förståndet att förstå vad som är rätt och fel och klokhet att alltid följa sitt hjärta.

Den som lever utan söner
vet inte vad bekymmer är;
den som dör utan söner
vet inte vad lycka är.
________________________________
Gör alltid det rätta,
det kommer glädja en del
och göra resten förvånade.
_______________________________
Var mot dina föräldrar
så som du vill att dina barn
ska vara mot dig.
Grekiskt ordspråk
__________________________________________
Tjovnah jih fammah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar