tisdag 23 juni 2009

Soppa på en spik...

...inte riktigt då, men jag är impad av mig själv att jag alltid lyckas få till ngt av inget. Igår försökte jag mig på att laga en GI-soppa. Å attans så god den blev, tycker då jag. Middag igår, lunch idag å finns även till i morn. Så denna bjussar jag på, ta för er om ni vill...
200 g renfärs
1/2 gul lök
1 morot
2 vitlöksklyftor
1 röd paprika
1 gul tomat
1 dl Bulgur
1 liter grönsaksbuljong
1/2 msk paprikapulver
1 msk tomatpure
olivolja
salt & peppar
  1. Bryn köttfärsen med salt, peppar & lite grillkrydda.
  2. Fräs sen de skivade grönsakerna i en stor kastrull med oljan.
  3. Tillsätt bulgur och rör i paprikapulver och tomatpuré.
  4. Häll i buljongen och sen färsen.
  5. Låt soppan koka på svag värme under lock ca 30 min.
  6. Smaka av med salt och peppar.

Gott med en klick gräddfil och några blad basilika på soppan när du serverar dig den.

Mmmmums!



1 kommentar:

  1. Oj de lät å såg gott ut:) Du är så himla påhittig! synd man inte kan skicka provsmak genom datan. hehe. De hade varit grejer de:)

    SvaraRadera