torsdag 15 november 2012

En arbetsmyras vardag

Vill bara tala om att jag lever, om än knappt. Eller idag är jag sjuk och har ställt in förmiddagens föreläsningar och satsar på att ha lite slöjd efter lunch med mina egna elever iaf. Har varit hängig sedan förra helgen och inser att om jag inte försöker vila så kommer jag aldrig att återhämta mig. Och jag vill vara pigg till i morgon då jag först ska ha föreläsningar på en skola i Mora och sen åka med tåg och älskling till huvudstaden för lite sent födelsedagsfirande med musical och mys.
Min sjuka har varit ihållig den här veckan, kan inte förstå. Ont i kropp, huvud, feber, hals, bihålor och som rosen på tårtan eller vad man kan säga så fick jag en liten ögoninfektion oxå. så idag sa jag till mig själv på skarpen och låg kvar i sängen. Nu ska jag packa ihop lite och ta mig mot skolan i det iaf vackra vårvädret. Inte undra på att man är sjuk, när världen är uppånervänd, årstiderna inte vet sin rätta plats och jorden verkar fått en febertopp så här i förvintertider. Den kan inte riktigt bestämma sig om det ska vara kallt eller varmt, snö eller regn, vinter eller vår. Kram på er alla iaf.

Har hunnit med lite saker senast tiden (därav mitt dåliga bloggande) Jobbar, föreläser, konstnärar, reser, är lärare, mor, konstnär, flickvän och ..... nybilsägare.

fammah
 
Även fått till lite nytt kakel och ny keramik
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar