måndag 17 september 2012

Hemlängtan

Även en vuxen kvinna i sina bästa år kan få hemlängtan. Ens födelseort är nog för alltid hemma och själen längtar till tryggheten och känslan av att veta vart man hör hemma allt som oftast. Jag trivs i Falun, men vissa perioder och vissa tider på året eller tider i livet så blir längtan till fjällen och hemma mer påtagligt. Då kan man bota längtan en stund med att åka "hem" en sväng. Som tur är så har jag möjlighet till det genom att tjidtjie och aehtjie bor där, så i helgen for jag hem för lite påfyllning av fjäll, höst, lugn och påfyllning av själ och hjärta av allt som är så vackert och fint där jag kommer ifrån. Tur oxå när man har vänner som vill förlja med och hålla en sällskap på färden.





 







Det är så otroligt läkande för själen...men jag vet inte om längtan blev botad den här gången. Börjar nog längta lite med än lovligt efter detta karga, kalla och ödsliga ställe.

Men lyckan av en skön helg går inge att bortse ifrån. Tur jag ska uppöver igen nästa helg.

Fammah gaajkh dovnesh!

1 kommentar:

  1. Å så finns det ju sällskap på plats oxå...
    /sanna

    SvaraRadera