tisdag 31 juli 2012

Hej hallå, en dagbok!

Min bloggsida har ändrat meny och inställningar så jag vet inte riktigt hur den funkar och jag känner mig lite vilsen. Men nu ska jag försöka kompensera min frånvaro från bloggen i sommar och uppdatera er om lite händelser, upptäkter och tankar från sommaren. Kram å välkommen tillbaka till både mig och er...

Börjar med dagens händelser eftersom dagen idag varit slapp men full av händelser ändå.
Kör lite dagboksstuk tror jag faktiskt, lite som när man var barn och skrev för en bok som man på ngt vis trodde kunde läsa och förstå allt man skrev. Skillnaden här är väl att här får alla läsa, dagboken fick INGEN läsa. Min fars ständiga hot och skämt att han skulle läsa den och jag skrek lika högt och förtvivlat VARJE gång. Fick dock reda på senare att min kära vän A (var inte så kär efter jag fått reda på detta kan jag säga er), att han kunde lirka upp mitt lås och läste varje ord jag skrev som en god bok. Det var nog iofs det enda utom Kalle Anka som han läste så jag gjorde kanske en god gärning?! Hm! pedagog och lärare redan då. Ok, ett sidospår... tillbaka till dagboken/bloggen;

Dagen började att jag blev väckt av världens värsta åskväder så jag bestämde mig för att ligga kvar och slappa i sängen riktigt länge eftersom jag var mätt på både sol och bad. Jag tog alltså en frukost i sängen med lite WF.

Sen kom min kära syster å mina syskonbarn på besök för en fika och för att kolla in vår nya soffa. (bild kommer längre ner)

Efter det blev det lite pappersjobb och betalning av räkningar eftersom jag helt plötsligt kom på att det var den sista juni. När jag till min stora lättnad upptäckte att det blev pengar över (även efter jag lånat ut pengar till dotter1 och betalat mobilräkning till dotter 2), så for jag raka vägen till Plantagen och köpte en stor blomma och till Färghandeln för färg till ett skåp och ICA för lite mat.

Nu kommer bilden;

Nya soffan, nya blommor och en glad piga :)


Min nya blomma :)

Sen blev det middag och sen for vi till pigans farbror T för att gratta på födelsedagen. Samtidigt som vi var på väg dit fick jag ett SMS där det stog; kom och fika cheescake nu då!
Så direkt efter ena fikat for vi till nästa. Det vi inte visste var att de visst var namnsdagsfirande där. Jaja! så går det när man glömmer bort min namnsdag... (ok, jag glömde oxå. både min syster, min dotter och min mor, hur det kan vara möjligt är ju frågan jag ställer mig själv. Så nu får jag stå där med skammen och efterkonstruera en present till lillpigan i form av bad på Leksand sommarland i morn, till min syster och mor får jag väl bara säga att nu är vi väl kvitt. Vi får ta igen det nästa namn, som tur är så har vi en chans till på Carina och Anna).
Tack för fikat iaf. Å skickar en kram till er alla ändå bara sådär, för att ni är så bra.




Grattis på er Helenor!

Det var dagen idag. Tack och hej för mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar