fredag 25 maj 2012

Det börjar ta form

Att få till ett nytt hem går inte så fort som man kan tro. Det tar längre tid att få upp ett hem än att packa ihop. Det som hade en självklar plats i det förra hemmet, kanske inte ens passar in i det nya. Stil, organisation, passning blir helt annorlunda i en ny miljö. Det är lite som livet. Det som tagit många år att bygga upp, kan ändras på bara en liten stund. Människor som tidigare varit en del av vardagen får längre inte plats eller passar in i det nya. Det är ju lite väl att gämföra människor med saker i ett hem, men lite kan man tänka på det så får man nya tankar kring skeenden och det man gör i och med sitt liv. Vissa saker packar man ner i en låda och ställer i förrådet för att de betytt ngt speciellt för en. Man vill inte göra sig av med det fastän man inte har plats i det nya hemmet, Vissa saker inser man att de helt enkelt kan behöva byta ägare. För bättre att mina gamla saker får glädja någon annan och få kärlek av den, än att hamna i i en mörk källare för att glömmas bort. Men gamla saker man haft kär och som inte haft en plats på ett tag kan få nytt liv och ny mening i ett annat hem. Då blir man glad när man får lyfta fram det som varit undanlagt eller haft en undanskymd plat tidigare. Som sagt... jag börjar sakta se en kontur...av en ny kontur i mitt hem och en ny fas av mitt liv. Nu får man sakta bygga upp ngt nytt. Än så länge känns det helt rätt och vårt nya hem känns välkomnande och bra.

fammah 




Detta är mina två delar av hallen. Äntligen fått mitt bibliotek med grön sammetsfåtölj. och en ren och avskalad éntre med välkommen känsla. Nu är där det bara resten kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar