söndag 18 april 2010

Ibland behövs en morot

Tänk vad efektiv man kan bli av att ha ngt att se fram emot...eller bara lite ont om tid bara. På fredagen han jag ringa banken i Norge, skicka iväg bostadsbidragspapperen, tvätta för lillpigans resa, lämna in lönerapporterna. Jag han oxå packa, dammsuga, handla och skjutsa pigan till bussen, allt detta innan 18.00 då min kära vän från jobbet kom och hämtade upp mig för avfärd mot Värmland och miniweekend. Men toppen av allt och stor del till att jag kunde njuta fullt ut och koppla av till max var nog ändå att gaptaproblemet är löst, fick napp under fredagen, så att åka bort kan få en effektiv till tusen. TJOOHO! Så skönt! Nu är det bara till att spara pengar och betala ;-)
Ja, nu är jag hemma igen efter en skön helg, och ANGELICA....jag har lärt mig spela SKIPPO :-) så nu blir det Skippo-sommar i Mittåhamrarna. Är såld!

Helgen var underbar (som det verkar kunna bli med denna kära vän som lurar med mig på diverse oplanerade upptåg) Helgen har bestått av; vila, god mat och dryck, promenader, skratt, läsning, mkt sömn, långa frukostar, öppenspis eldning, vårtecken, picknick och Skippo. Är utvilad och har nog även motat förkylninge som jag hade känningar av när jag vaknade i fredags. Redao för en ny vecka med nya utmaningar. Så dagens tips är...åk på minisemester med en god vän, sov mkt, ta långa promenader, spela spel, ät gott och drick ännu godare.

Just ja...han med att köpa en ny jacka oxå i fredags :-)



Fammah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar