fredag 30 mars 2012

Jag har suttit och googlat på mig själv och till min förvåning så hittar jag små ord och artiklar om mig själv genom åren. Märklig känsla faktiskt.
Eftersom det idag var min sista dag på projektet som föreläsare så känns det nu en aning vemodigt och jag känner redan en saknad. Därför måste jag få lägga in detta från Aspebodaskolan som avslut på underbara veckor. Att känna att man förmedlar, lär och inspirerar är en fin känsla.

Fammah!

ett barn kastar lasso


Jag har nu under några veckor gått under namnet samekvinnan så det blir oxå lite ovant att få heta madde igen.

Här även ett inlägg i ett veckorbrev på Gruvrisskolan:
Besöket av samekvinnan Madeleine Renhuvud var lyckat, hon visade och pratade om sin bok som är skriven på samiska. Många tyckte det lät som finska och vi fick lära oss lite ord på samiska som vi lägger till ”vår samling”.

Här kan du även läsa sista nr av Inblick på sid 19. 

Här ett annat brev om mig:
V 11
Författarbesök
Madeleine Renhuvud kommer och berättar om sin bok ”Miesie Mavve” (Renkalven
Mavve) samt om hur det är att växa upp som same

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar