lördag 19 december 2009

Mys

Sitter i mitt vardagsrum med julmusik som fyller rummet, har oxå två tonåringar som sitter på golvet och slår in julklappar. En eld sprakar i min öppna spis, som faktiskt funkar så bra så jag måste iväg och köpa ved. Har nog aldrig i mitt liv KÖPT ved, men nån gång ska väll även det vara den första. Mysfaktorn är alltså på högsta nivå, idag ska jag bara umgås med mina barn, blir nog mest lillpigan och faddersonen som är mest intresserad av det, blir bio i kväll och pyssel idag. Ska nog titta till systersonen, som ska ha kalas idag, en sväng, slå in någon julklapp och boka en tid i tvättstugan.

Julfriden börjar infinna sig och jag njuter. Njuter av att ha sån tur att jag har en så fin familj, fina barn och extrabarn och att jag har sån tur att få ha dem i mitt liv. Har sagt det förut, men det kan inte sägas nog så mkt, jag älskar mina barn så det gör ont i mitt hjärta när jag tänker på dem, njuter av varje dag och glädjs åt att jag ska få ha ALLA mina barn runt mig den här julen. Tittar ut på ett frostigt, kallt, soligt och vintrigt Falun och inser hur bra jag har det, jag är den mest lyckligt lottade människa på jorden och jag är tacksam över det livet gett mig.

Jag får bära det med mig när jag ska betala räkningarna, restskatten och julklapparna, jag önskar mig en fridefull och fin jul och jag önkskar att jag kunde ge alla dom jag älskar allt de önskade...jag får försöka visa hur mkt de betyder för mig på ngt vis, allt är inte guld som glimmar....men det hade underlättat att ha ekonomisk oberoende. Fast man kan ju inte få allt, och måste jag välja så väljer jag detta, mina barn och mitt liv.

Fammah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar