söndag 6 december 2009

Fy vad tiden går fort, hur det ska var möjligt att hinna allt har jag ingen aning om :-P
Har iaf haft en riktigt skön helg, med ett program av att göra det som man har lust med (inte så mkt måsten) klart de finns måsten, men jag har en förmåga att skjuta undan dem, därav min panik över att tiden går så förtvivlat fort.

I helgen har jag haft huset fullt av ungdomar, fredag var det tacoskväll med pojken, pigan, faddersonen och Love, sen var de kvar här hela kvällen å umgicks, mkt mysigt.

Lördagen bestod av friidrottstävlingar på Lugnet,men även lite loppmarknad å julshopp med åabpa, på em lånade sonen bilen (efter att han hämtat sin åabpa å julia r samt handlat åt mig) faddersonen for ut på party, och jag pigan å jullan åt fin middag som vi även bjöd min åabpa på som avslutades med tärning, glass och film på TV.

Idag, söndag och andra advent, blev de lite tvätt, saemie med tjejerna och fika på stan (jag, pigan, julia och faddersonen) mys, sen lite shopping, hyrde film och for hem för att laga middag. Vi hann med lite tärning innan middagen och sen blev det Stig Larsson film och då hade även sonen kommit hem å joinade oss framför TVn...jaha, å så var den helgen slut...som sagt inte mkt vettigt gjort, fast jag kan tycka det är vettigt att umgås oxå...vet att ungdomarna uppskattar det iaf...
Jag har dock alltid lite ångest över det jag borde göra...kakelplattorna jag fått beställning på..illustrationerna till samematerialet...städa...baka...planera...motionera...får väll försöka få in lite till veckan..och nästa helg...och jullovet som snart är här. Ska bli såååååå skönt, ni kan aldrig ana hur skönt de ska bli...
Fast nu är de 2 veckor kvar som jag ska ro iland först.
Ska försöka njuta över att jag är en bra förälder som umgås med mina barn å andra ungdomar å strunta i alla andra plikter...för är de inte så att barnen är den största plikten !?! Eller är de så att jag bara vill få mitt oansvarliga beteende godkänt ;-)
Fammah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar