söndag 27 december 2009

Chaufför

Sitter här och väntar på att kl ska bli halv 2 så jag kan bege mig ut i snövädret och hämta alla min barn (läs ungdomar) Ja, ALLA, storpigan har kommit hem till Sverige, och hon, sonen och Linda är på släktparty i Funäs. Eftersom det är andra gången de drar ihop till detta spektakel så anses det väll som tradition. Jag har ju som ni vet en fadderson oxå, och han ska jag oxå se till att han kommer hem.

Nu får jag sällskap ner av min yngsta piga som hela kvällen i varje inlägg har slängt in "vem är det som fyller 15 år om 2,5 vecka då???" Jag antar att hon med det menar att hon börjar bli stor och kan vara uppe lika länge som sina storasyskon...saken är väll den att hon längtar så efter alla sina syskon, och vill inte missa en sekund av det. Sen tror jag hon går på ngt...för med tanke på att jag fick höra att hon spela Gitarhero till kl 24.00, klev upp kvart i 8 i morse, sen åkt skidor hela dagen, sen bowling, och middag med oss och TV...så undrar jag... hon är fortfarande uppe och har precis hjälpt mig med att bädda till alla systrar som kommer.


Idag har det snöat sjukt mkt...jag tror det är minst 3 dm om inte mer, min far har skottat gården 2 ggr idag och nu syns det inte ändå. Som tur är har det slutat snöa, och jag hoppas att det inte blåser så jag tar mig ner och hem från byn. (Funäs, när man är här uppe).

Annars så måste jag säga att julen har varit fin, jag har t.o.m varit snäll, för gud vad fina julklappar jag fått. Det får jag berätta om en annan dag när jag har lite mer tid. Jag har nämligen haft fullt upp att sticka och virka klart en massa julklappar...samt självklart umgåtts med familjen (tur de går att göra samtidigt) Jag å systeryster har fullt upp med att ränna på byn för att inte vi ska få abstinens efter shailatte ;-) och inte få släktsjuka eller nått.


Lite julbilder kommer, men i morn ska vi dela ut julklappar till vår stora piga, äntligen är hon hemma. Nu ska jag ge mig ut i snövädret...ja, tänk vad gör man inte för sina älskade ungar...hoppas de kommer ihåg de när man själv är gammal, ensam och okörbar.


Passar på att önska ALLA mina bloggläsare en GOD FORTSÄTTNING på JULEN!



FAMMAH!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar