söndag 16 januari 2011

Viktiga ting

Jag har under året som varit fått kunskap om vad som är viktigt i livet. Nog för att pengar, karriär, status m.m. är viktigt och ett måste till viss del. Men livet är ingenting utan familj, vänner och hälsa.

Som ett löfte till mig själv 2011 har jag bestämt att detta ska bli året som präglas av hälsa, vänner, familj, välmående och njutning. Sen ska man få en balans och en tid för det oxå, men jag ska iaf försöka.
När då man har sån tur att man har vänner som finns kvar efter år med focus på arbete och karriär är ju underbart. Dagen idag har tillbringat några timmar i telefon med fina goa vänner. En vän som ringde i morse och som jag inte pratat med på ca 2år kom vi fram till. Det var som igår och det är ju vännskap de, Vi pratade säkert minst en timme om vart livet fört oss å hur vi haft det. nu ska det inte dröja 2 år till nästa gång. Sen ringde jag till en av mina fina vänner i mina hemtrakter för uppdatering efter jul å nyår å hur vi ligger till. Nu i kväll så ringde en av mina bästa studiekompisar, det blev xoå ca 1 timmes prat, å va gott å höras, Jag blir så glad å så lycklig över att jag har så fina vänner. Nu fick jag oxå chansen att uppdatera mig själv genom att L hade startat en blogg om sitt husbygge. Så nu får jag full insyn igen, (har lagt till den här så jag har koll när hon gör sina inlägg oxå) kul kul! Tänk vad tiden går, det var nog nästan 1 år sedan vi sågs oxå. Nä, nu får de vara nog. mer vänner å mindre jobb.

Fast jag har varit duktig å jobbat idag oxå. ALLA illustrationer till gramatikhäfte klart. Jihooooo!
Får nog fira med ett glas sekt. (Tyskt champagne)

Jag å S på vår innlandsbanetur. Underbar resa!
Vad vore vi utan våra vänner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar