torsdag 20 januari 2011

Egen müsli

Igår provade jag för första gången i mitt liv att göra min egna müsli. Hade den lite för länge i ugnen så den blev bränd (så inte alls så god), men man får väll inte ge upp tänkte jag å gjorde nytt försök i kväll.. å...
mycket god, så nyttig sen. Här är receptet för den som känner att den vill ha lite nyttigheter så här efter jul å nyår.

5dl rågflingor
5dl fiberberikande havregryn
1dl krossade linfrön
1dl solrosfrön
1dl pumpakärnor
1/2 dl råsocker
1dl vatten
1/2dl matolja

sen kan man oxå ha i 1/2 dl kokosflingor (hade inte hemma)
Blanda samtliga ingredienser och rosta i ugnen 250 gr ca 15 min. Rör om några gånger.
När müslin svalnat blanda i 3 dl torka frukt och 1/2 dl krossad nötmix


 
Som ni nog kanske börjar förstå så är jag inne på en nyttigare linje å ett mer hälsosamt år.
Har varit på gym å tränat 1,5 timme idag men relax i massagebädd efteråt. Å de var tur att jag tog det så lugnt å tog relax biten för när jag sen skulle gå till bilen så var vägen avspärrad för brottsutredning efter knivdrama så jag fcik gå en lång omväg (relaxen å duschen tog ca 30 min, brottet skedde 30 min innan jag kom förbi.) Ibland har man turen på sin sida. Det är ju faktiskt så att vi bara ser det som vi råkar ut för, vi ser aldrig de händelser vi undkommer varje dag. Är tacksam för livet å för mina vänner.
Även tacksam för att när jag sen kom hem så var hela lägenheten nystädad. underbar känsla. Å det bästa av allt är att det kommer att vara så varje vecka som jag kommer hem från träningen. :D

Fammah gaajhkh dovnesh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar