söndag 21 november 2010

Mer shopping..

Den här helgen har gått i shoppingens tecken kan jag lova, och allt hade varit frid och fröjd och ren glädje om jag inte varit ouppmärksam över hastigheten på vägarna idag... rätt som det var blixtrade det till på väg till IKEA, och det dröjde flera km innan jag fick reda på vad jag bode ha kört i för fart. Såååå, nu känns livet som ett enda slit och släp, som om jag inte jobbar så jag storknar redan, och inget får jag behålla själv. Fy, usch och blääää! Vet ju inte hur det här går till, nu hoppas jag bara att jag får behålla körkortet... Nejdå så illa var de inte, trodde det var en annan hastighet än det var iaf. Aldrig ska det gå riktigt bra. Jag som är så noga och oftast tänker på att köra i rätt hastighet, så jag trodde jag körde precis som man skulle ...men så var de visst inte, upptäckte jag sen. Sen konstaterade jag att på sträckan mellan Falun och Valbo är hastighetsskyltarna i ett enda virrvarr, det är 50, 60, 80, 90, 100 och 110 i en enda röra, så inte undra på att man blir förvirrad. Ska inte skylla ifrån mig, men attans så surt.


Blev lite på IKEA iaf, mest till att måla, så nu hoppas jag att folk stödköper på julmarknaden i Mittåd till helgen så jag har råd med böterna...kan bli ca 2500:- Japp! Sååå, fortfarande ingen TV i sikte...

Fyndade på loppis igår, får kanske sälja det dyrt till någon....

Två silverskedar och en silverborsch för 350:-

Igår var vi iaf glada (ja Pigan var nog glad idag oxå).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar