tisdag 6 juli 2010

Sommarnätter

När man är ute och åker på natten så får man se så mkt vackert. Sommarnätterna i norr är det bästa som finns, det är ett lugn och ett ljus som berör så jag blir alldeles uppfylld av livet och av stunden. Åååh that summernights...




När jag for till Mittådalen efter semestern norrut så fick jag och barnen uppleva en nyfiken räv som inte kunde tygla sin nyfikenhet och vi följde varann en lång stund. Tyvärr så fick jag inget bra foto, men jag försökte iaf...sen igår morse, vid 7 tiden efter kalvmärkningen så fångades jag av 2 tranor som så lugnt och stilla traskade sida vid sida på en stor äng... jag studerade dom länge och slogs av naturens storhet och påminndes än en gång om vad vi stressade människor måste tänka på. Värna om naturen, lyssna på djuren och vinden, följ dagen och vädrets gång och var tacksam mot allt vi har och alla vi möter.




Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig - så ska vi kanske en dag förenas och lyckas förvalta den jord vi ärft och har till låns...

Fammah gaajhkh dovnesh !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar