torsdag 5 november 2009

Bloggtorka

Just nu är det inte lätt att förmå sig till att blogga. Har ingen brist på tankar som snurrar, men känns som jag inte har ngt att dela med mig av. Har fullt upp med att få ihop till en samling för arbetskollegorna,vilket i.o.f.s kan vara bidragande orsak till att jag är tom på uppslag.

Just nu är det gammeldags dagbok i ny form som gäller, men vet att pigan vill ha rapporter från hemlandet, så jag biter ihop och ska göra min plikt för att hålla iaf henne ajour. Med risk för att det kan bli ren händelsefakta utan spänning och finess,men den risken tar jag. Som tjidtjie har man vissa plikter och en av dom är att se till att ALLA barn är delaktig och känner tillhörighet, även när de uppnåt myndig ålder. Så nu ett tag framöver blir jag trist, färglös och fyrkantig. (De kanske iofs ni redan tycker, men låt mig behålla tron över att jag blir de först nu ;-))

Dagen idag:
Upp i ottan för att hinna med alla morgonbestyr innan jag far på jobb, nuförtiden med buss eftersom min bil är i sonens våld. (Det är fakt jag som erbjudit det.)
Börjar lite tidigare påtorsdagar då jag är morgonvärd och öppnar klassrum , tänder ljus, har på lugn musik, skriver schema, hälsar på elever m.m. Torsdagar har jag mitt favoritämne, BILD, sen Tema och nu en period har jag slutat efter lunch. Idag var jag alltså hemma redan kl. 15.00, och har sen dess suttit i soffan och klistrat in i min nya "bloggbok". Ett påhitt jag tagit mig för (eftersom jag har så himla lite att göra nuförtiden)???!!! Jag vet, detta är då typiskt mig, att när jag har som allra mest, nästan sjukt mkt att göra, så hittar jag på ngt helt nytt,som upptar min själ totalt...??? fast det är ju dessa nya uppslukande saker som uppslukar mig som senare blivit det jag gett ifrån mig och som blivit de jag utvecklar i mitt konstnärsskap. En vilja att aldrig stanna upp och nöjja mig, en vilja att utvecklas och att finna nya delar i mig själv. Har iaf suttit i soffan och pysslat med min nya totalt oviktiga, onödiga och olönsamma syssla.
Men när jag fått syssla med min syssla en stund så får jag energi till att göra middag iaf, och tom. familjemiddag med hela lillfamiljen runt köksborden (vilket inte är så ofta nuförtiden) tacopaj, gott och mkt trevlig. Sen blev det fakt en kvällspromenad som avslutning, och nu sitter jag i min kära soffa igen.

Jaha, ok, jag kan visst inte bara skriva en enkel dagsrapport riktigt än, får försöka igen i morn. Kan nog funka, för i morn ska jag fira min åabpa...de är överaskningskväll, hon vet att vi ska äta å på bio,men inte var och vad. De får inte ni heller veta förän i morn kväll efter vår kväll.
Ser fram emot kvällen i morn. Nu måste jag i säng så jag orkar med att jobba lite som illustratör i morn. Fammah gaajhkh dovnesh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar