torsdag 12 november 2009

Äntligen helg...efter ännu en intensiv och arbetsam vecka. Men så är det väl i dessa utvecklingssamtalstider. Sen börjar nog influensatiden göra sig påminnd, vår skola har iaf sitt första fall av svininfluensan, och flera elever har varit hemma idag, det var to.m några som gick hem under dagen. Känner mig fakt lite febrig fast det har jag å andra sidan gjort i några dagar och hostat har jag ju gjort i över 5 veckor nu och så är jag ju självklart ledig nu i 3 dar (med en massa illustrationsjobb som måste göras) och då brukar jag kunna bli sjuk. Men men, jag får väll bara ta de lugnt då. Lillpigan har åkt till Idre för att åka skidor (eller är iaf på väg, typiskt henne så hade hon inte kollat om det gick någon buss ända upp just idag, så hon och julia är fast i Mora tills i morn). Med de ville jag väll egenligen bara säga att jag har chans att vila, inge mat å sånt.

Skulle iaf vilja på stan och fika eftersom det idag kom en efterlängtad lön från Norge. Eftersom jag haft 88 öre på kontot i 5 dagar så ska ni tro att det kändes som en lottovinst idag när jag såg att de norska kronorna anlänt. Så nu har jag börjat betala av skulderna jag dragit på mig sista tiden...åabpa, lillpigan, köksan på skolan och to.m. sonen har jag utnyttjat dessa pengarlösa dagar. Stort TACK för att ni finns å ställer upp. Så som sagt...livet känns ganska OK just nu.

Fammah gaajhkh dovnesh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar