tisdag 27 oktober 2009

Jag har LOV. Ja, ja, ok, jag har fullt upp. Men jag har lov från skolan och eleverna. Skönt! Som omväxling ska jag bara slappna av just i kväll iaf, så... i kväll blir de inga stora tankar. Här får ni en liten berättelse direkt från en domstol i Oslo:


Advokaten: - Doktor, innan ni påbörjade obduktionen, kollade ni om den döde hade någon puls?
Vittnet: - Nej.
Advokaten: - Kollade ni blodtrycket?
Vittnet: - Nej.
Advokaten: - Kollade ni om den döde andades?
Vittnet: - Nej.
Advokaten: - Så det kan alltså ha varit så att patienten var vid liv när ni påbörjade obduktionen?
Vittnet: - Nej.
Advokaten: - Hur kan ni vara så säker, doktorn?
Vittnet: - För att patientens hjärna låg i en glasburk på bordet bredvid.
Advokaten: - Jag förstår, men kan det inte ha funnits en chans att patienten fortfarande var vid liv?
Vittnet: - Jo, det kan tänkas att patienten var vid liv. Och jobbade som advokat.

(hmmmm, undra om jag måste be någon granska anställningsbeviset jag fick från Norge idag???, fast de såg bra ut...iaf lönemässigt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar