söndag 4 oktober 2009

Helgens avsatt för skapande

Den här helgen är det jobb med illustrationer till samiska läromedel som gäller. Jag ligger lite efter i produktionen och nu har jag fått en deadline, så det brinner liksom i knutarna. Fast det är ju så med allt skapande att det är själva startsträckan och idéknäckandet som tar tid. När man sen vet vad man ska göra och kommer igång så går det fort och smidigt. Det är då en deadline krävs så man liksom måste sätta ett stopp för idéduggande och säga att det här blir bra, nu är det nog, det är det här som är resultatet, nu är det klart. Det är det som är svårt, att sluta förfina och fila på bilderna. Gårdagen gick riktigt bra, har nog en ca 10-12 färdiga bilder som jag ska skicka i morn, hoppas de blir fler idag, än så länge går de lite trögt, (det är därför jag hamnat här ist) Har gjort en bild å skissat på nån till iaf, fast jag tror jag ska ta lite te eller en kaffe och sätta mig å titta på bilderna å fundera lite ett tag. Hoppas det hjälper å att det lossnar å ger minst 10 bilder idag oxå.

Fammah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar