torsdag 27 september 2012

Hinner inte...

...att blogga. Fast det händer mkt. Har inte slutat skriva, men har trappat ner och fokuserar på lite annat. Ni får se på söndag. Lägger in forumet som jag börjat skriva på då.

Men tills dess så lite uppdatering.

Jag har fyllt år. Ett år äldre, fast verkar inte komma mer klokhet för det. Tar fortfarande på mig för mkt, men har iaf försökt fått till lite ordning på alla uppdrag. Har man för mkt så är det viktigt att även planera in ledig tid, tid med barnen och tid med vänner. Har på sista tiden drabbats av en mängd tråkiga händelser i form av sjukdomar och dödsfall i min närhet. Det får en att igen tänka till på vad som är viktigt i livet.

Faktiskt så är födelsedagar viktiga. Det är viktigt att komma ihåg födelsedagar och att prioritera vänner. Måste bli bättre på det för har märkt att med karriär och framgång kommer uppoffringar och mindre tid för mig själv och med det även vänner. Men de som är riktiga vänner förstår det och uppmuntrar till att fortsätta med det man gör för att komma en bit på väg. Och de kommer även och uppvaktar en fastän de själv är drabbade av det svåraste besked man kan tänka sig att en nära drabbats av den svåraste av alla sjukdomar. Är glad att jag har sånna vänner och hoppas att jag är värd den vänskapen. Sen så är det tur att man har döttrar, för de kommer alltid ihåg sin mors födelsedag. Fick en fin dag av min fina piga, och dagen efter låg ett paket på hallgolvet från pigan långt borta. Å kvällen toppades av besök från fina åabpa med familj och sen oväntat besök av kära vänner.
De finaste gåvorna är det någon gjort själv och tagit av sin tid för att ge.

Å tack kära mor för världens finast skålar.

 
Ett år äldre men glad ändå






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar