måndag 10 september 2012

Helgen som var

Ja mkt kan hända på en helg och det även om man bestämt sig för att följa med karln ut i skogen utan teckning och långt från all redighet. Men innan jag ens han komma utanför telekommunikation så var jag i Mora för lektion i samiska och sen var det att handla inför helgen. Blev lite smått och gott och trots att man far ut i skogen så kan man ju behöva kläder. Så det blev ett nytt underställ, nya långkalsonger (troligen de snyggaste jag ngnsin haft) och ett par mysbyxor. Sen lite gott att äta och så tyckte jag att det var dags att pröva Morbergs viner. Döm om min förvåning när det fanns både rosé och rött på systemet i Mora. (Dessa viner blev en av helgens höjdpunkter).

mina fina underställ


Sen var det besök i en keramikverkstad i Orsa (som ni kommer höra mkt mera om eftersom jag ska gå med i den) Sååååååå KUUUUUUL!

Sen hem till Orsbleck, gjorde en underbar kantarellsoppa och sen var jag ut och sprang ca 7-8 km. (bra inför helgen så man kan frossa med gott samvete). Packade husvagnen och drog ut i skogen.
Vi har sen jagat, plockat bär, fikat, grillat, solat och myst. Underbar helg med underbart sällskap.






 
Fammah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar