måndag 11 juni 2012

Äntligen här

Wee! Idag när jag kom hem så låg ett tjockt kuvert på hallgolvet. Ganska snabbt slog det mig vad det kunde vara och mina händer började darra när jag såg avsändaren. Med ivriga fingrar slet jag upp kuvertet och i det ligger den bok som jag står som illustratör till. Nu känner jag att jag kan kalla mig illustratör med rätta. Har illustrerat två böcker, en barnbok och nu även en lärobok. Det känns så stort så ni kan inte ana. Att få en bok i sin hand och slå upp den och hela boken innehåller bilder som jag tecknat och målat. Jag har t.om. kommit på figuren själv. Detta arbete har jag hållit på med så länge så jag nästan trott att det bara skulle ligga i någons byrålåda eller hamna bland andra bortglömda papper. Men nu är den allstså äntligen här. Som en lång graviditet...

- och vad blev det?
- En bok, ca 25 cm lång och ngr gram tung! Å sååååå fin! :)
- Vad den ska heta?
- Den heter" Daarhve jih dah Kasush", vackert va?!

Är stolt som en nybliven mor. Som jag delar med författaren Sigbritt och bokförlaget DAT.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar