lördag 5 maj 2012

Utställning Orsa kulturhus

Idag har jag varit på Keramikutställning på Orsa kulturhus. Oj vad inspirerande och å vad sugen jag är på att få skapa i lera igen. Nu lär ju det dröja, med tanke på att jag inte har någonstans att hålla på. Men... snart så har jag iaf skapat en skaparhörna i min nya lägenhet. Känner att det kan bli bra. En vän och kollega (inom keramik och bildläraryrket) var delaktig i utställning och vi fick personlig visning samt blev bjudna på kaffe. Perfekt syssla en snöig, gråmulen lördag i maj. Mer utställninga och insperation.




Underbar Raku av Kristina Klockar. Tack för visningen.

Sen blev det lite loppis och ett sybord i gammal stil till pigan. Bild kommer senare.

Nu måste jag få till illustrationerna till dopbevisen. Skiss klar och nu är det bara resten kvar :P
Fammah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar