söndag 6 maj 2012

Söndagssysslor

Kl. 7.00 blev jag väckt av min käre vän med kaffe på säng. Han tyckte då att jag sovit tillräckligt. Han var nog bara helt enkelt sällskapssjuk. Märklig man det där, men så go. Så medans han bytte mina vinterdäck till sommardäck så tvättade jag fönster, slängde i en tvätt och satte på en disk.

Nu har han dragit till skogs för att ta reda på vindfällen i det strålande solskenet medans jag försöker få till mina illustrationer till samiska dopbevisen. Det går sakta men säkert framåt och medans akvarellerna torkar så passar jag på att göra ett inlägg här.


Om 30 min ska jag ta hunden på promenad för jag ska visst bli bjuden på lunch i skogen hos skogshuggaren. Fammah folkens å njut av dagen idag vi vet aldrig vad i morgon har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar