söndag 15 april 2012

Flytt

Ja då var det dags för flytt igen då. 1 maj så blir det ny adress och efter 8 år på hälsinggårdsvägen 30 a så drar vi vidare till mannhemsvägen. Det sägs att man ska flytta vart 10 år och jag har flyttat en hel del i mitt liv. Är nog en nomad i själ och hjärta och efter några år så börjar det krypa i min kropp och jag får helt plötsligt en känsla av att jag ska vidare, å då kan det vara, jobb, bostad, plats eller ngt nytt jag känner mig sugen på att lära. Flytten börjar nu närma sig, skåp tömmas och flyttkartongerna tar sakta över rum för rum. Jag rensa i garderober, skåp, lådor och förråd och bland  papper, minnen och samlarhögar. Jag slänger och sorterar och känner att detta är ngt man ska göra lite då och då egentligen. Men vad tiden går fort. Om bara 2 veckor ska allt vara klart. Men idag var det köket som rensades, med hjälp av min underbara vän J. Hon är fenomenal och en så otroligt snäll vän. Man behöver aldrig fråga henne om hjälp utan hon erbjuder sig själv. Ska vi packa i kväll kan hon säga och så kommer hon några timmar. Så jag fixar mat och dryck samt ger bort lite saker ur mitt hem som videospelare, glas, glassmaskin, filmer, m.m. och hon kommer med flyttkartonger, ett gott humör och packartalanger utan dess like. Jag gillar människor som tar tag i saker, som ser andras behov och som man känner att de vill hjälpa å att man inte är till besvär. Hatar att fråga människor där allt är besvärligt å de verkar som det är jobbigt. Sånna frågar jag bara i yttersta nödfall, då jag inte ser ngn annan utväg och bara en gång sen frågar jag inge mer. Utan min vän J vet jag inte hur jag skulle fixat det här. Så nu har vi inget matbor att äta på och bara några tallrikar och glas att äta samt dricka ur.




Kontoret är numer lastrum eller lagerlokal. Men det är otroligt vad mkt saker man hinner samla på sig genom åren. Jag har ju ändå flyttat 2 ggr på 12 år redan och rensat en hel del varje gång. Sen har jag faktiskt försökt att leva efter att slänga en sak för varje ny sak som jag köper. Men man får ju saker oxå och går kurser, skolor och samlar skaparmaterial som nu fyller minst 5 kartonger så det fylls på snabbt. Väggarna börjar oxå sakta men säkert tömmas.





Ja nu är det bara att hoppas på att alla bärare håller vad de lovat och kommer till dagen då allt ska bäras ut ur en lägenhet och in i en annan.

 Nu ska jag viss förbereda lite jobb oxå, tänk om man ändå kunde vara ledig på heltid å bara ägna sig åt flytt. Kram på er alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar