söndag 17 oktober 2010

Tuff, men givande och trevlig helg!

Ja, mkt arbetssam men lärorik och trevlig helg. Jag å sonen bytte bostad så boendet var gratis. Att strosa i den by som man bott i 12 år kändes otroligt vant och hemtamt. Storsätern kommer nog alltid finnas inom mig och vara en del av mig. Det var en lite märklig känsla att vara i Storsätern i helgen, men märkligt på ett positivt sätt på nå vis. Kändes bra att få bo hon min kära son, inte alls konstigt, bara otroligt gott. Nu skickade jag med honom en bild på sina tjejer, så han inte glömmer oss, å så han vet att vi älskar honom mest av allt.



Sen så har vi ju konstruerat mönster, sömmat, umgåtts och lärt oss samiska begrepp hela helgen. Har lite ont i fötter , rygg och knän av att ha stått å suttit hela dagarna. Så hur jag ska orka jobba i morn vet jag inte riktigt. Men jag får ju vila nästa helg. Men att kursa ger en annan energi på nå vis. Man får lite extra kick till att komma igång med att (som den här kursen) sy, det brukar oxå ge fler ringar på vattnet. Samiskan snurrar igång, lusten att skapa, mersmak att resa och förståelsen av vikten av att umgås poppar upp och energin till det visar sig. Men trött är jag fysiskt, men psykiskt så är det en vitamininjektion. Kul att vi var så många oxå. Nu bör jag sova. Har nattat pigan och sagt hej då till sonen. Fammah gaajhkh dovnesh!

Glad syfröken som lär sig konstruera mönster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar