söndag 6 juni 2010

Det drar ihop sig...

Nu börjar det dra ihop sig och jag får panik av allt som ska hinnas. Idag har iaf jag och lillpigan (som hon alltid kommer att vara för mig iaf) provpackat (allt får inte plats), shoppat regnkläder, skor och diverse småsaker som plåser, duschkräm och sånt smått...( smått å smått, de spelar ingen roll för mkt pengar blev det ca 2000:- bara idag, pust! hur ska det här gå) Vi har oxå skrivit ner gästlistan och vi tror vi landat på 21 st som tänker komma. I morn ska det hämtas tågbiljetter och sen så far hon...min lilla tjej som nu är så stor. Jag kommer nog att gråta när de åker iväg för 2,5 veckors konfirmation. Oj, oj, oj!

Sen är det ju så att vi ska hinna med en mösspåtagning oxå i morn :-P Har iaf hittat en peng från 1991. Pust! och sen ska det lagas mat, inhandlas saker och förhoppningsvis kommer det en gapta snart så vi kan kolla in passformen på den. Hur jag ska hinna allt vet jag inte riktigt, men jag har som tur är lejt bort lite uppdrag, som bakning m.m.
Mitt i allt detta så har jag satt betyg (i slöjd, samiska och bild) och idag har jag även försökt mig på att måla väder. Alltså inte släppa väder, det skulle vara hur enkelt som hellst. Nej måla olika väder är mitt uppdrag just nu...jag är världssämst på att måla väder. Hur kan jag ha gått med på det? Kan man åberopa sinnesförvirring eller ngt liknande och slingra sig ur uppdraget tro?

Har annars haft besök av fina Jessica med familj. Det har varit det bästa med hela helgen, så gott att se dom och så gott att umgås och prata. Vi måste vara rädd om våra vänner och ta vara på varandra. Därför sket jag i illustrationsjobb i helgen, och det ledde till att jag fick lite eld i baken idag. Men vad kan hända...jo att de skäller ut mig kanske...men då tar jag det! Det viktiga i livet är vår familj och våra vänner. Tyvärr så kommer vi inte alltid på det förän det händer ngt eller så inser vi det för sent. Så helgens har gått i barnen, vänners och solens tecken.
Här nu lite biler från förra årets mösspåtagning...just ja! Jag ska ladda batteriet till kameran och komma ihåg att ta med den i morn...För i morn ska min son ta på sig sin studentmössa...tänk vad tiden går, nu är vi snart inne i studentveckan. Fammah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar