söndag 21 februari 2010

OS-feber

Förutom OS, så har jag även en annan hobby för tillfället. När det är OS så gäller det att ha en hobby som går att förena med TV tittande, och då är stickning, virkning och flätning att rekomendera. (inte vad jag borde hålla på med , men så typiskt mig att komma på nya arbeten när jag redan är överhopad med jobb)
Just nu är det iaf Amigurumi som är på modet i min soffa. Som slöjdlärare kan man ju inte allt, men när eleverna kommer på arbeten så gäller det att ligga steget före iaf, så nu har jag börjat bygga en samling provexempel för kommande slöjdundervisning...och så passar det så bra just nu när man hellst bara vill sitta i soffan och kolla på OS...såååå....föra att inte känna mig så lat och oduktig så jobbar jag på med allster till skolan och slöjden. Har klarat mig igenom, lätt och medel nu...håller på med utmaning, men det blev för mkt när sveriges längdkillar körde mot guld och brons, wow vilka killar...tror att för mig och virkningen får det bli nya tag i morgon ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar