tisdag 16 februari 2010

Frisk???

Trodde jag var frisk och gav mig iväg på jobb i morse...borde ha lyssnat på signalerna och inte varit så himla duktig när jag höll på att falla i köket av yrsel när jag skulle stressa iväg. Men, nej då. Inte förän jag satt i soffan på jobbet och allt bara kändes som i en bubbla, och jag kände kallsvetten komma och kroppen bli fuktig så insåg jag att det nog inte var så himla bra som jag försökt intala mig. Som tur är har jag världens bästa arbetskompisar som på skarpen sa till mig att genast fara hem. Nu har jag legat hela dan, tillsammans med pigan som oxå kom hem efter att hennes mattelärare kört hem henne. Känner mig fortfarande yr så fort jag reser mig upp och vet inte hur jag ska få bukt med det här...fast det är kanske bara tid och vila som krävs.

Vad är det med oss människor i dagen samhälle som ska vara så himla duktiga att vi äventyrar vår egen hälsa. Vad tror vi ska hända om vi är hemma och är sjuk egentligen? Att vi ska få sparken, mindre uppskattning eller att de ska upptäcka att de klarar sig alldeles utmärkt utan oss att de ska upptäcka att vi inte är så himla viktiga som vi vill vara eller att ingen ens ska märka att vi är borta att ingen ska sakna oss eller att vi inte ens behövs. Är det så samhället är uppbyggt att vi inte ska ha utrymme för sjukdomar och att vi ska vara nån sorts ofelbar supermänniska. Är det kanske därför samhället vill att vi ska trycka i oss vacciner av alla de slag så att vi blir som robbotar som bara kan mata på dag efter dag, vecka efter vecka, år efter år. När t.o.m en 15 åring säger att hon inte har tid att vara sjuk...ja då tror jag att vi är på väg åt fel håll...och kanske det är just därför vi blir sjuk? För att vi inte har tid att lata oss, att bara va och vila vår kropp och själ och vårda oss själva och varandra. Nej är vi ledig ska vi umgås, städa, träna, odla vår hobby, resa, vara kreativa och vårda familj och vänner... eller??? Behöver vi va så himla duktiga??? Tycker ingen om oss annars, duger jag inte om jag inte är bäst? och kan man va bäst på allt? Idag är jag iaf sämt...men bäst på att ligga i soffan och just nu är jag så matt så jag orkar inte bry mig. Å vem behöver bry sig när man kan titta på OS, där finns det ju så många som är bäst på just de dom är bäst på och som säkert inte är bra på sånt jag är bäst på.
Nu måste jag vila igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar