söndag 31 maj 2009

Öppna ögonen

Mitt liv är full av händelser bara jag öppnar ögonen och ser mitt liv och min tillvaro utan att se på andras. Det är inte alltid lätt, men med lite sammanbrott, goda vänner, en stund av stillhet, god musik och en smula självinsikt så klarnar det sakta. Det är ju så att även den svåraste stund har sin mening och sin ljusning. Vi kan alla behöva stanna upp, kliva ur oss själva och se på sig själv med andra glasögon, och ett ord som kan få vilken mamma som hellst att glädjas åt livet och se på sin tillvaro och arbetsbörda med tacksamhet är; TACK!

När jag själv behöver det som mest så kommer dom små orden som gör att allt slit är mödan värd, att jag inte önskar ngt annat än det jag har och att jag förstår att jag är den rikaste människan på jorden...


A; -Jag älskar dig!

E; - Tack!

M; -Du är världens bästa tj!







Helgens tips:
  • Om du känner dig ensam - bjud in några vänner och gör er fina.


  • Om du vill bli glad - köp dig själv en present.


  • Om du vill känna dig trygg om natten - hitta dig en stor sten och lägg den i handväskan.




  • Om du vill ha en bra start på dagen - gör en stor härlig frukost och sätt dig på balkongen.




Detta har jag lärt mig i helgen, och den är inte slut än...

Något som värmt mitt hjärta djupt i helgen var när lillpigan ringde hem från firidrottstävlingen i Norköping med glädje i rösten för att berätta att hon gjort ett superkast i spjut som resulterade i bästa kastet i kluben. 21.99 m.
Hennes glädje över detta var stor och mitt hjärta svämmade över.


Fammah

1 kommentar:

  1. Jag blir oxå stolt över prinsessan! :D
    Men där brås hon nog på dig, för jag har aldrig varit något vidare duktig på sport ;)

    Fammah /Sanna

    SvaraRadera