söndag 24 maj 2009

Kvalitetstid.

I helgen har jag bara varit, ngt som fakt inte är så bara, ngt som många inte får till ens.
Har varit många saker i helgen som påminnt mig om vad som är viktigt här i livet. Jag är ju fast övertygad om att vi alla får våra tecken, det gäller bara att vi är lyhörda och ser och förstår dom.

Har just sett filmen "Click" som ett sorts befästande och slutgiltigt tecken av helgens alla tecken. Är glad att jag har förmågan att få och se de tecken som är ämnade för mig. Filmen är rolig, men har ett budskap om att vi inte kan hoppa över det som är obehagligt eller skynda på tiden för att vi snabbare ska nå våra drömmar, och föresten, vad är våra drömmar, är våra drömmar våra egna, gör vi saker för vår skull eller...???
Är glad att jag ändå är så klok att jag ibland struntar i alla måsten och bara är, är med barnen och är i stunden. Innan livet rinner ut och tar slut.

Vi vet ju bara vad vi har just nu idag, inte vad morgondagen har för oss.

Min älskade dotter sa ngt klokt idag när jag beklagade mig lite över att jag inte gjorde något vikitgt eller ngt jag borde.
-Man måste inte hela tiden göra ngt! - Jo, sa jag. När man är vuxen måste man, städa, tvätta och sånt! -Men det lät väl inge roligt! sa hon till mig då.

Så otroligt sant och klokt vill jag säga, vem tycker sånt är kul??? Det resulterade i att vi alla såg på en DVD tillsammans, mitt på dagen. Så mkt roligare. Sen ringde min mor och frågade vad jag gjorde. Inget! sa då jag lite ursäktande. -Nä det behöver man inte, va bra, sa hpn då till min stora förvåning, och så skönt det kändes direkt. Hon sa sen i nästa stund att det inte finns några måsten fakt. och att vi måste vara mer med dom vi tycker om och göra mer det vi tycker om. Hon berättade om en vi känner som omkommit i en MC olycka tragiskt och hastigt lämnat familjen. Vi är inte lovade om en morgondag, vi har bara nuet. Så då tog jag och bakade hela em med pigan, lagade god middag till mina älskade ungar och såg som sagt ännu en film i kväll.
Så nu, istället för att ha ångest över allt jag borde ha hunnit gjort en långhelg som denna, så är jag stolt över att ha hunnit med familjen, mig själv och njutit av att inte göra några måsten.

Lyssna till ditt hjärta som vet vad du känner. Det finns ingen annan än du som bestämmer. Lyssna till ditt hjärta du har allt inom dig. Det finns inte nån som kan ta det ifrån dig.



Just ja... igår när vi hade hyrt en film som vi skulle se tillsammans (jag , sonen och lillpigan, ja dom var fakt hemma en lördakväll) så hade vi fått fel film. En film som ingen av oss ville se, först blev ilskan stor, då det var för sent att byta film oxå. Sen gjorde vi det bästa av det och spelade spel ist. En härlig kväll med dem jag bryr mig om mest. Älskar mina barn, (och du pigan är alltid med i det vi gör, du är med i tanken och i hjärtat, det vet du).



Här är vinnaren och det var han som tillslut ägde ALLT.
Han var nöjd, vi andra var nöjd över att han var hemma å spela bara...


Fammah gaajhkh dovnesh

2 kommentarer:

  1. Jag har oxå 'bara varit' i helgen....
    Fikat, myst i finvädret, grillat - allt som är roligt :D
    INTE tvättat, dammsugit, klippt gräsmattan...

    Fammah /Sanna

    SvaraRadera
  2. Jag har även jag bara varit i helgen. Jag försöker verkligen ta vara på det underbara sommarvädret vi fått! Älskar och saknar er alla. Jätte mycket!

    SvaraRadera