lördag 4 februari 2012

Skapartorka

Faran med att ge och ge och skapa och skapa är att man kommer till en punkt då det känns som att nu är det tomt. Har ifs ofta kommit till punkter då jag fått skaparångest eller idétorka, me då har jag bara gett mig på ngt annat eller hoppat över till någon av mina alla andra intressen. Men nu känns det som att det är slut på allt, det är helt tomt i hela mig. Jag kan inte ens blogga, så detta är bara ett skrivande i tänkandets stund. De känns fakt som att nu är det slut. Nu måste jag sluta med allt som jag byggt upp runtom mig. Jag borde göra klart ett konstverk som ska på en utställning, jag borde skriva en uppförljning på Mavve, jag borde måla och lera, jag borde kunna göra ngt alls egentligen. Orkar inte ens tvätta, städa, träna, rensa, klä på mig, läsa, maila, ta itu med företaget osv. osv. osv
Jag orkar inte ens vara glad, inte arg heller.

Kan inte nån bara komma och rädda mig, jag har tagit slut.
Och vem är jag om jag inte kan skapa, måla, vara kreativ och ge av mig själv? Ja vem är jag då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar