lördag 1 augusti 2009

Den finaste bok jag läst

Slänger in en till av alla böcker jag läst i sommar, innan jag läser ut en till.

Nu vill jag sjunga dig milda sånger...


...är nog den finaste bok jag läst. Ja jag måste nog säga fin, eller vacker eller varm. Jag fick iaf en varm och lugn känsla i hela kroppen när jag läste den här boken som handlar om Veronika som är en ung författare som reser till Dalarna för att skriva en ny bok samt bearbeta en stor sorg. När hon kommer till stugan hon hyrt ses hon av grannen och enstöriga äldre kvinnan Astrid. I tryggheten bakom sina gardiner och husets väggar bevarar hon sina familjehemligheter och en personlig tragedi. Men när våren kommer närmar sig de två kvinnorna sakta varandra. En ovanlig vänskap uppstår som förändrar bådas liv för alltid. Den här boken berör och handlar om kärlekens kraft, om de val vi gör i livet, om hur vi hanterar sorg och förluster, men framförallt om vänskap. Jag älskade den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar