måndag 8 april 2013

Radio Sápmi

Idag har jag varit med i direktsändning i radion. Var spänd och lite nervös innan, men det gick bra tycker jag om jag får säga det själv. Tänk vad man får vara med om om man säger ja till saker. Annars så är jag inne i en fas i mitt liv då jag måste öva på att säga nej till saker, att ta bort saker ur mitt liv och att prioritera. Hörde på ett radioprogram när jag var till fjälls förra veckan om en känd person som berättade att hon för att hon varit tvungen att dra ner på alla uppdrag och säga nej till förfrågningar. Nuförtiden tänkte hon efter två gånger innan hon sa ja till saker och med i tänket var:
  • Vill jag göra det här?
  •  Behöver jag göra det här?
  • För vem gör jag det här?
NEJ:
Vi behöver nog lära oss säga nej till sånt som vi gör för att duga för någon annan eller för att vi tror att andra tycker om oss mer om vi gör det.
JA:
Vi bör säga ja till sånt som vi inte gjort förut, sånt vi kanske inte riktigt vet om vi törs, sånt som gör oss lyckliga eller sånt som gör andra människor glada eller lyckliga.

Nu har jag varit med i en direktsändning i radion oxå. Nu kan jag stryka det från listan som jag inte gjort förut.

Lyssna genom länken som jag lägger här nedanför om ni vill. Intervjun med mig är ca 15 minuter in i programmet.
Radio Sápmi.

Madeleine Renhuvud. Privat foto.
 
fammah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar