tisdag 19 mars 2013

Nytt

Hej hej ni som fortfarande har kvar den här bloggen.
Som sagt så har jag lagt ner lite aktiviteter i väntan på att få tillbaka ork och kraft till att leva.
Men under v.15 så kommer jag att vara gästbloggare på denna sidan efter en förfrågan från sameradion. Ska bli riktigt kul och om man har tankar, åsikter och förslag till ämnen att ta upp så kan ni göra ett inlägg här. Ämnet jag ska blogga om är sametingsvalet och det som rör det samiska. Hoppas ni hänger med och läser om mina tankar och åsikter kring valet, samiska samhället och givetvist det som står mig närmast, språket och skolan. det är vad jag tänkt ta upp mest, för där har jag en hel del tankar och åsikter som jag tycker att politikerna borde fundera och aggera kring.

På återseende; och medans ni inväntar v. 15 så gå gärna in och läs de andra bloggarnas tankar i valtider. http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3387&grupp=19155  Förra veckan var det Ann-Helen Laestadius som bloggade och denna veckan är det Jerker Bexelius på Gaaltije som gästbloggar. Har ni själva föresten hängt med och funderat på var ni ska lägga er röst i detta val?!

madeleinekronika
 
Fortsätter att sprida mina tankar och åsikter. I mitt skrivande kan jag nu till barnboksförfattare och krönikör lägga till bloggare också :)

Famma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar