söndag 26 augusti 2012

Hej, hallå!

Jag vet jag är sämst på det här nuförtiden, men det är bara så att jag har lite fullt upp.
Så alltså har mkt vatten runnit under braoarna sedan sist...och som det har...
i tisdags höll jag på att bli dränkt på torra land. Just som jag skulle gå hem så kom århundradets skyfall och storm. Jag har 10 minuter hem från lärarrummet till min hall (alltså kanske 8 minuter utomhus) Det började regna när jag gick från jobbet och när jag väl var hemma, efter att jag fått gå i hård motvind med paraplyet dubbelvikt, så var jag genomblöt. Alltså blöt genom allt. Inget jag hade på mig var torrt (trots paraply) och min ryggsäck var sen blöt i 3 dagar efteråt. Saken var den att när jag väl trodde att räddningen var nära så insåg jag att pigan hade tagit vår för stunden enda nyckel så jag tog mig inte in heller. Ringde min syster som kom till undsättning, och jag fick vada in i hennes bil (vattnet gick upp till mitten av mina vader). Tog oss till nyckeln å sen hem igen. Då hade alla vägar i Falun översvämmats så min syster fick vänta på att ta sig hem. Har inte varit med om dess like faktiskt. Jag tappade andan två gånger för det stormade och regnade så hemskt. Han t.om. bli lite rädd.
 Från www.dt.se
 
 
Skolorna har startat så jag jobbar igen för fullt. Ska ju försöka jobba lite med mina försläsningar oxå i år. Så nu jobbar jag 43% på skolan som bild och slöjdlärare, 30% samiska och resten mitt företag. Detta ska jag göra under ett helt år så det blir spännande. och lite nervöst.
 
Annars då...
 
....jo det var ju det med smögen oxå, dit vi for efter Varberg. Sen skolstart, kräftskiva, vasastafett och jaktpremiär.
Som ni ser... mkt som händer och här kommer lite bilder;
 
 
Vackra smögen med bad och Totokonsert
 






 
... sen kräftskiva på Orsbleck

 
...och Vasastafett...
 



 
...och fågeljakt...
 
 
(såg inge fågel, men en huggorm som var de läskigaste jag sett)


 
...avslutade denna helg med att jag fick fjällets guld av min piga som hon varit till Storsätern och plockat med sin vielle . Tack kära barn och Mums och god natt!

 

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar