söndag 24 juli 2011

sommarhälsning

Som ni nog förstår så blev det sommarlov och bloggvila för mig. Skickar nu en liten hälsning till alla vänner och bara en litet livstecken från mig. Jag lever och lever väl. Är just nu i Falun en kortis, var tvungen att kolla till lägenheten som höll på att översvämmas av att mitt akvarium sprungit läck. som tur va så uppdaggade min kära åabpa det och räddade sittuationen. Vardagsrummet verkar inte tagit skada och jag har passat på att umgås med systeryster, shoppat, solat, sprungit, köpt present till systerdottern och igår fick jag oväntat besök i form av sonen med följeslagare, så det blev middag för dom och min syster. Blev nämligen väckt i min middagsvila på soffan av ett telefonsamtal...

-Buerie biejjie gieries tjidtjie...jag är i Rättvik, kan du bjuda på middag???

Vad gör då en tjidtjie!? jo hoppar upp på mindre än en sekund, letar igenom frysen och kylskåpet för att se vad man kan rota ihop och snabbt som ögat fixar en middag för 4. När sen sonen kommer med 2 extra middagsgäster så var det bara att klia sig i huvudet och utöka salladen, hitta mer kött och ställa fram nån extra tallrik. Mkt trevligt blev det!

Gillar spontanbesök. Och älskar att mina barn känner sån trygghet att de bara tar förgivet att det går hur bra som hellst att släpa hem ett gäng ungdomar och ge dom mat ;) Å vad gör men inte för sina barn, varje stund de vill umgås med sin gamla mor är guld värd, även om det är för att de vill ha gratis mat ;) Men det betyder ju att min mat iaf är värd att hälsas på för ;) Sen for gänget vidare på fest och lämnade efter sig en överfull diskbänk, men den tar jag när jag har lust (har ju sommarlov). Som tur va så stannade min kära syster kvar så jag inte blev helt ensam, vi myste på balkongen långt in på småtimmarna och även svågern kom en stund på besök. Så det går ingen nöd på mig som ni hör. Önskar er alla en fortsatt trevlig sommar (om det nu finns kvar nån läsare) och en extra hälsning till mina döttrar som jag längtar efter och älskar av hela mitt hjärta. (Fick ju pussa på min pojk igår och tala om för honom hur mkt jag älskar honom).
Fammah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar